Γαστρονομικός Τουρισμός

Ο γαστρονομικός τουρισμός, είναι ένα είδος εναλλακτικής μορφής τουρισμού, που μπορεί να αποτελέσει έναν πολύ δυναμικό παράγοντα για να επιστρέψει η χώρα μας στην ανάπτυξη. Μπορεί να συμβάλλει αφενός στην ανάπτυξη του τουριστικού μας προϊόντος, αφετέρου στην αναζωογόνηση του αγροτικού μας κλάδου και φυσικά στην μεγέθυνση της εξαγωγικής δραστηριότητας της χώρας.

Πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη στοιχεία ερευνών που έρχονται από το εξωτερικό. Πιο συγκεκριμένα σε πρόσφατη έρευνα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, φαίνεται πως το 44% των ταξιδιωτών συγκαταλέγει το φαγητό μέσα στα ανώτερα ιεραρχικά κριτήρια για την επιλογή ενός προορισμού ως τόπο διακοπών. Επίσης σύμφωνα με άλλες έρευνες οι τουρίστες ξοδεύουν το 40% του συνολικού τους ταξιδιωτικού προϋπολογισμού στο φαγητό και στο ποτό, και συνηθίζουν να επισκέπτονται ξανά έναν τόπο σε περίπτωση που αποκομίσουν μια ευχάριστη γαστρονομική εμπειρία. Επιπλέον, είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως όταν ένας τουρίστας μείνει ικανοποιημένος από την κουζίνα μιας περιοχής, είναι διατεθειμένος να δαπανήσει ακόμα μεγαλύτερα ποσά για να δοκιμάσει και άλλα τοπικά εδέσματα αλλά και να αγοράσει γαστρονομικά δώρα.

Η καλή τοπική κουζίνας, αποτελεί τη ραχοκοκαλιά μιας ελκυστικής προσφοράς σ έναν προορισμό, μπορεί να εμπλουτίσει την τουριστική εμπειρία ενός επισκέπτη και να αποτελέσει βήμα  περεταίρω ανάπτυξης

Η δυνατότητα να γευτεί ένας επισκέπτης τα χαρακτηριστικά τοπικά εδέσματα, αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, αφού  εμπλουτίζεται η εμπειρία του, με μια σημαντική πτυχή του τοπικού πολιτισμού.

Η Θεσσαλονίκη, πολυεθνική πόλη επί αιώνες, πρωτεύουσα των ελλήνων προσφύγων απ όλες τις περιοχές της Μεσογειακής λεκάνης και κέντρο λιμάνι  προορισμού της Ν.Α. Ευρώπης, δέχτηκε και αφομοίωσε ποικίλες γεύσεις στη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική από Ανατολή και Δύση.

Μακεδόνες, Μικρασιάτες, Πόντιοι, Εβραίοι, Αρμένιοι, Τούρκοι και Θρακιώτες, μετέφεραν  και  ανασύνθεσαν  στη Θεσσαλονίκη, φαγητά και γεύσεις απ την πατρίδα τους, δημιουργώντας έτσι τη Θεσσαλονικιώτικη κουζίνα.

Την ανάδειξη αυτής  της πολυεθνικής, πολυπολιτισμικής κουζίνας, έχει κεντρικό στόχο το  THESSALONIKI FOOD FESTIVAL, με μία σειρά δράσεων, το χρονικό διάστημα του Οκτωβρίου – Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου .

Οι δράσεις αυτές,  θα πραγματοποιηθούν σε συνεργασία με τοπικούς φορείς, όπως: το Σωματείο Αρτοποιών Θεσσαλονίκης, η Λέσχη Αρχιμαγείρων Θεσσαλονίκης, τα ΙΕΚ ΑΚΜΗ, το Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, το Σ.ΕΠ.Ι.Κ. κ.λ.π.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn